Nacházíte se zde: Guerrilla Readers » 9 tipů pro úspěšnou správu stránky na Facebooku

V rámci poskytování marketingových služeb na sociálních sítích se zabývám vedením stránek na Facebooku a profilů na Twitteru. Vedení stránek na Facebooku spočívá v komunikaci s fanoušky za účelem budování vztahu a získávání nových fanoušků.  Abyste ale mohli informace formou statusů předávat, je důležité držet si vysokou kvalitu příspěvků, která ovlivňuje, nakolik se bude váš status objevovat fanouškům na zdi. Tato hodnota závisí na poměru počtu fanoušků a jejich reakcí (klikání na „líbí se mi“, odpovědi na otázky, příspěvky na zdi). Najdete ji pod názvem „Statistiky“ v levém boxu na zdi. Přečtěte si o různých typech statusů, které se dají při vedení stránky využít a obměňovat pro docílení maximální efektivity.

Poznámka: V článku používám termín „fanoušek“, přestože vedení Facebooku změnilo terminologii z původního „Staň se fanouškem“ na „To se mi líbí“.

1. Pochlubte se svým pěřím zbožím

Jestliže máte e-shop se sportovním vybavením, jste umělec či nabízíte kosmetické služby, založili jste stránku za účelem propagace. Nebojte se tedy nabízet své služby! Vkládejte do statusů odkaz na vaše výrobky, postujte své fotografie, články,… Vše doplňte informacemi o kvalitě výrobku, ceně. Informujte o blížící se výstavě, výprodeji či úspěchu!

poker

2. Přimějte fanoušky pozvat přátele

Pokud nemáte profláklou značku ani zaplacenou reklamní kampaň, získávání fanoušků je pomalejší. Co s tím? Jednou za čas pobídněte fanoušky, aby pozvali své přátele. Ale pozor! Dělají to všichni a fanoušci začínají být na tyto statusy alergičtí. Řešením je spojit výzvu s odměnou.

status1

3. Pokládejte otázky

Kromě zvýšení kvality příspěvku, mají pro vás odpovědi fanoušků vysokou hodnotu. Získáte tak snadno jejich zpětnou vazbu a odpovědi se navíc zobrazují na zdi přátel. Fanoušci se tak doslova nabalují na sebe. Čím víc jich máte, tím víc jich můžete získat.

Na obrázku vidíte, jak se odpovědi na stejnou otázku mohou na různých stránkách lišit ;-)

psikocky-u

4. Postujte zajímavé články

Zpestření přinese tématický článek. Fanoušci se rádi pobaví nebo dozví něco nového z oblasti, která je zajímá. Pište, hledejte a sdílejte. Článek můžete doplnit vhodným komentářem.

pozitkari

5. Sdílejte videa

Sdílet zajímavá a vtipná videa je obdobou předchozího bodu. Cílem je fanoušky pobavit a přimět k reakci. Video můžete odněkud převzít, originální je vytvořit si vlastní!

status5-u

6. Obrázek zaujme

Pokud ve statusu pokládáte otázku, informujete o něčem fanoušky, můžete ho občas doplnit něčím, co na první pohled upoutá víc než samotný text. Například obrázek.

status4

7. Vyzvěte fanoušky k akci

Stejně jako komentáře fanoušků vám mohou přivést nové příznivce, stejný nebo dokonce větší efekt má postování vlastního obsahu fanoušky. Obsah se opět objeví přátelům na zdi a např. obrázku si všimnou více než textu. Vedete stránku se psy? Navrhněte fanouškům ať posílají fotky svých mazlíčků.

Pozor ale na pořádání soutěží, ty totiž pravidla Facebooku nedovolují. Řešením je uspořádat soutěž na webu a na Facebooku ji propagovat.

status7

8. Využijte aktuálních událostí

Probíhá zrovna olympiáda a vy vedete stránku o sportu? Využijte toho! Zaveďte na olympiádu řeč. Ptejte se komu lidé fandí, zda sledovali včerejší hokejový zápas a jestli si poplakali u vítězství  Martiny Sáblíkové. Většina fanoušků je v obraze a budou nadšeně reagovat. Takovou událostí může být přicházející jaro, Vánoce, volby či Zlatý Slavík.

status8-u

9. Kombinujte … s mírou

Kreativitě se meze (ne)kladou.Nebojte se kombinovat otázku s obrázkem, upozornění na událost a přidání videa, výzvu k pozvání přátel a obrázek, odkaz na článek apod. Cílem je, aby byl status zajímavý, zaujal a přiměl fanoušky k reakci. Ale pozor, nezapomínejte s jakým účelem jste status psali a kombinujte tématicky. Neodlákávejte pozornost od otázky videem k úplně jinému tématu.

Máte vlastní tipy na to, co fanoušky zaujme? Podělte se!

http://www.greaders.cz/wp-content/plugins/sociofluid/images/delicious_48.png http://www.greaders.cz/wp-content/plugins/sociofluid/images/google_48.png http://www.greaders.cz/wp-content/plugins/sociofluid/images/myspace_48.png http://www.greaders.cz/wp-content/plugins/sociofluid/images/facebook_48.png http://www.greaders.cz/wp-content/plugins/sociofluid/images/twitter_48.png